wtorek, 26 czerwca 2012

Chleb pełnoziarnisty z pestkami dyni



Przeglądając blogi koleżanki napotkałam przepis na chleb. Postanowiłam sprubować i wszedł tak, jak opisywała koleżanka. Mojej rodzinie smakuje, polecam.
przepis:
490 ml wody (temp pokojowa)
2 łyż cukru
Nie pełna łyżka soli
1 łyż oliwy
2 łyż mleka w proszku
240g mąki chlebowej (można dodać zwykłą)
460g mąki pełnoziarnistej (można wymieszać z żytnią graham z mąką razową)
1,5 łyżeczki drożdży instant
Pestki dyni
Przygotowanie:
Z podanych składników zagnieść ciasto, wyrabiać około 10min. Odstawić ciasto wyrośnięcia. Ma być w naczyniu posmarowanym olejem, ja wyłożyłam ciasto na papierze do pieczenia na blaszce i przykryć lnianą ściereczką po 1godz ciasto jeszcze trochę odpowietrzyć i znów odstawić na około 40min. Posypać pestkami dyni, wstawić do gorącego piekarnika. Piec około 60 min w temp 220 stopniach Celsjusza

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz